fbpx

10 Συμβουλές design ιστοσελίδας για βέλτιστα αποτελέσματα

design ιστοσελίδας

Οι συμβουλές όσον αφορά το design ιστοσελίδας (web design), που βρίσκονται στο Διαδίκτυο είναι μικρής αξίας, καθώς όλοι μπορούν να έχουν άποψη για τον σχεδιασμό της τέλειας ιστοσελίδας. Το design έγκειται ανάμεσα στα όρια της αντικειμενικότητας και της υποκειμενικότητας. Κάτι που βρίσκει κάποιος καλαίσθητο, στα μάτια κάποιου άλλου να μοιάζει κακό.

Ταυτόχρονα, το design ιστοσελίδας αποτελεί έναν παράγοντα μείζονος σημασίας για την επίτευξη των στόχων του και την επιτυχία της επιχείρησης. Μία πλειοψηφία ανθρώπων αποδίδει την αξιοπιστία μιας επιχείρησης κρίνοντας από το design της ιστοσελίδας που την αντιπροσωπεύει στο διαδίκτυο. Επομένως, επηρεάζει επίσης τις μετατροπές (conversions), το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) και πολλά άλλα.

Κι όμως! Υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές αρχές, στοιχεία και δεδομένα για να σχεδιάσετε το design της ιστοσελίδας σας με σωστό, επιτυχημένο και αποτελεσματικό τρόπο. Σε αυτό το άρθρο διαβάζοντας παρακάτω θα βρείτε συμβουλές και βήματα για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας που βασίζονται σε αποδεδειγμένες επιστημονικές έρευνες. Ακολουθήστε την λογική και την έρευνα και όχι το συναίσθημα, επιλέγοντας πράγματα που όντως λειτουργούν.

Συμβουλές Web Design επιστημονικά αποδεδειγμένες για την απόλυτη επιτυχία

Ακολουθούν, συμβουλές και tips επιστημονικά αποδεδειγμένες για την βελτίωση και εξέλιξη της ορθής ιστοσελίδας.

1. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας αποτελεί τη μόνη προτεραιότητα

Δεν είναι πολύ γνωστό από τον κλάδο των web designers ότι η ταχύτητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για μία ιστοσελίδα. Από έρευνα έχει διαπιστωθεί ότι η ταχύτητα επηρεάζει τα πάντα, από το ποσοστό εγκατάλειψης έως την ικανοποίηση των χρηστών έως τις μετατροπές και τις πωλήσεις.

Αν η ιστοσελίδα σας δεν διαθέτει υψηλή ταχύτητα φόρτωσης και είναι αργή γενικά, οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες θα αποχωρήσουν άμεσα. Επιπλέον, επειδή οι χρήστες δείχνουν ενδιαφέρον, η Google και οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη τους την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας και αυτό έχει αντίκτυπο στην κατάταξή της. Είναι απαραίτητο λοιπόν, να στραφείτε στην ταχύτητα της ιστοσελίδας σας. Επενδύστε χρόνο και χρήμα στο να διαθέτει η ιστοσελίδα σας την γρηγορότερη δυνατή ταχύτητα. 

2. Responsive design ιστοσελίδας

Το αν υπάρχει ακόμα κάτι όπως το tablet είναι μέρος μιας έντονης συζήτησης. Κάποιοι λένε ότι λόγω του πλήθους μεγεθών οθόνης αυτές τις μέρες, το tablet δεν έχει πια σημασία. Άλλοι έχουν διαφορετική άποψη.

Ωστόσο, το γεγονός είναι ότι το 2018, οι άνθρωποι περνούσαν το 57 τοις εκατό του χρόνου τους πάνω από το tablet με μια απότομη πτώση στη συνέχεια. Το 74 τοις εκατό του χρόνου τους αφιερώνεται στις δύο πρώτες οθόνες.

Έτσι, φαίνεται ότι το tablet εξακολουθεί να έχει σημασία. Για την ιστοσελίδα σας αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στο περιεχόμενό σας και να χρησιμοποιήσετε τον διαθέσιμο χώρο για να προσελκύσετε τους χρήστες ώστε να συνεχίσουν. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να το κάνετε αυτό:

  • Χρησιμοποιήστε έναν σαφή και περιγραφικό τίτλο. Εξηγήστε τι μπορεί να κάνει η ιστοσελίδα σας για τους επισκέπτες, επισημάνετε τα οφέλη. Να είστε σύντομοι και να χρησιμοποιείτε λέξεις δύναμης.
  • Συμπεριλάβετε την κύρια παρότρυνση για δράση. Για να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας για μετατροπή, το tablet είναι η ώρα να ξεκινήσετε το ταξίδι του χρήστη. Βεβαιωθείτε ότι το CTA (Call To Action) σας είναι καθαρό και ορατό.
  • Προσθέστε οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Οι εικόνες, τα βίντεο ή ο ήχος βοηθούν να τονιστεί η άποψή σας. Θα μιλήσουμε περισσότερα για το οπτικό περιεχόμενο παρακάτω.

3. Εκμεταλλευτείτε τον νόμο του Hick στο design ιστοσελίδας

Ο νόμος του Hick αναλύει ότι όταν ένας χρήστης διαθέτει πολλές επιλογές που καλείται να προτιμήσει κάποια τότε θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να καταλήξει σε μια απόφαση, σε σχέση με το αν διέθετε λιγότερες επιλογές.

Έχει βρεθεί μια πραγματική, συναρπαστική μελέτη για αυτή τη συμπεριφορά που παρατηρήθηκε, σύμφωνα με την οποία σε ανθρώπους που βρίσκονταν σε ένα σούπερ μάρκετ δόθηκαν περισσότερες ή λιγότερες ποικιλίες μαρμελάδας για να δοκιμάσουν. Το συμπέρασμα που βγήκε ήταν ότι, όσοι είχαν περισσότερες επιλογές είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να καταλήξουν να αγοράσουν λίγη μαρμελάδα από εκείνους που είχαν λιγότερες επιλογές σε ποικιλίες μαρμελάδων.

Πόσο σημαντικά επηρεάζει αυτό για την δική σας ιστοσελίδα;

Επειδή είναι πιθανό να έχετε τη δυνατότητα να ενισχύσετε τις μετατροπές που γίνονται στην ιστοσελίδα σας απλά και μόνο μειώνοντας τις διαθέσιμες επιλογές που διατίθενται στους επισκέπτες. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα για το πώς μπορεί να μοιάζει:

  • Περιορισμός πολλών στοιχείων στο μενού
  • Μείωση των πεδίων φόρμας επικοινωνίας, ενδιαφέροντος κ.α.
  • Επικέντρωση σε ένα μόνο call to action
  • Να φαίνονται τα κουμπιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μόνο για τα μέσα που διαθέτουμε ενεργό λογαριασμό
  • Επιλέξτε έναν στόχο για κάθε σελίδα
  • Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι που μπορείτε να περιορίσετε την υπερφόρτωση στην ιστοσελίδα σας και να οδηγήσετε τους επισκέπτες εσείς να αλληλεπιδράσουν με τον τρόπο που εσείς προτιμάτε και να διαλέξουν αυτό που εσείς επιθυμείτε να πραγματοποιήσουν.

4. Κρατήστε το design ιστοσελίδας απλό

Συνεχίζοντας με το θέμα του minimal, αυτό έχει επικρατήσει για το design ιστοσελίδας ευρέως. Μια τεράστια μελέτη από την Google έβγαλε το συμπέρασμα ότι οι χρήστες προτιμούν την απλότητα βλέποντας μία ιστοσελίδα ενώ η οπτική πολυπλοκότητα δεν είναι κάτι που προτιμούν. Σε αυτό που καταλήγουμε είναι ότι: όσο πιο περίπλοκο είναι το design της ιστοσελίδας σας, οι χρήστες που το επισκέπτονται το αντιλαμβάνονται ως λιγότερο όμορφο σε σχέση με ένα πιο minimal design.

Η σημασία και πως επηρεάζει αυτή η μελέτη την δική σας ιστοσελίδα;

Εκτός από το παραπάνω σημείο, εδώ είναι μερικές ιδέες:

Αναθεωρήστε την παρουσία sidebar πριν το ξαναβάλετε στην ιστοσελίδα σας. Η παρουσία sidebar στις ιστοσελίδες ολοένα και λιγοστεύει, την θέση τους αντικαθιστούν σελίδες με δομή μίας στήλης. Λιγότεροι αντιπερισπασμοί για τον επισκέπτη, εστιάζοντας μόνο στο περιεχόμενο. Οι τυπικές διατάξεις θα πρέπει να είναι η πρώτη σας επιλογή για τον σχεδιασμό των σελίδων σας. Οι χρήστες προτιμούν να επιλέγουν ιστοσελίδες στις οποίες είναι εξοικειωμένοι με το περιβάλλον περιήγησης, ενώ κάτι που διαφέρει από τα τυπικά design ιστοσελίδων δεν θα το προτιμήσουν. Η καλύτερη επιλογή design ιστοσελίδα, είναι να παραμείνετε με γνωστά τροπάρια και διατάξεις της δομής. Ανακαλύψτε νέες μεθόδους διαφοροποίησης.

5. Αποφύγετε carousels, sliders, Tabs και accordions στο design ιστοσελίδας

Οι πλειοψηφία των ιδιοκτητών ιστοσελίδας έχουν μια ιδιαίτερη προτίμηση στα καρουζέλ και είναι μία από τις πιο περιζήτητες μικροεφαρμογές από τους πελάτες. Ωστόσο μία μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πως δεν είναι σχεδόν ως καθόλου χρήσιμα ή αποτελεσματικά

Η ανάδειξη του αποτελέσματος μιας μελέτης που διεκπεραίωσε το Πανεπιστήμιο Notre Dame είναι αυτή που εντυπωσιάζει. Ο webmaster παρατήρησε ότι το πρώτο στοιχείο ενός καρουζέλ είχε σχεδόν το 90 τοις εκατό των αλληλεπιδράσεων με κλικ (πάτημα), ωστόσο από την αντίθετη πλευρά τα υπόλοιπα στοιχεία του καρουζέλ αγνοήθηκαν κατά μεγάλο ποσοστό.

Με ενενηντα τοις εκατό ποσοστό είναι φανερό πως τα υπόλοιπα στοιχεία του καρουζέλ δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ούτε και αξία να εμφανίζονται σε εκείνο το σημείο. Με το δίκιο τους λοιπόν οι web designers να αποτρέπουν του πελάτες να χρησιμοποιούν sliders και καρουζέλ.

Οι καρτέλες και τα ακορντεόν έχουν το ίδιο μειονέκτημα με τα sliders και τα καρουζέλ – συνεχώς αγνοούνται. Αυτό το φαινόμενο κορυφώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι η μειοψηφία των χρηστών διαβάζει εξ ολοκλήρου τη σελίδα. Οι πλειοψηφία των ανθρώπων  απλώς σαρώνει με αποτέλεσμα να μειώνεται η πιθανότητα να κάνουν περισσότερα κλικ για να δουν τι κρύβεται μέσα στις καρτέλες, στο ακορντεόν, στις διαφάνειες των slider και στα καρουζέλ.

Όμως τί κάνουμε στην περίπτωση που πρέπει να προσθέσουμε κάπως επιπλέον πληροφορίες και περιεχόμενο που συνηθίζεται να εισάγεται σε τέτοια σημεία;

6. Επικεντρωθείτε στην κύλιση και όχι στο κλικ

Πως προβάλουμε όμως πληροφορίες, στοιχεία και πολυμέσα που συνήθως εισάγονταν σε sliders ή/και ακορντεόν;

Η λύση είναι πολύ απλή: απλά τοποθετήστε όλο το περιεχόμενο σε μια μεγάλη σελίδα, συμπεριλάβετε επίσης τα στοιχεία εκείνα που συνήθως κρύβονται. 

Μια εξαιρετική μελέτη περίπτωσης από το Crazy Egg  απέδειξε ακριβώς αυτό. Από μια απλή, μικρή σελίδα πωλήσεων άλλαξε σε μια που ήταν 20πλάσια σε μήκος από την αρχική.

Το αποτέλεσμα της μελέτης έδειξε ότι: Οι χρήστες που μετατράπηκαν αυξήθηκαν κατά 30 τοις εκατό!

Συμπερασματικά, σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά οι επισκέπτες προτιμούν σε μεγάλο βαθμό να σκρολάρουν σε μία σελίδα σε αντίθεση με το να κάνουν κλικ. 

7. Άμεση προσοχή με οπτικές ενδείξεις

Στην ουσία αν όχι η κυριότερη αλλά από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του web design είναι η καθοδήγηση του επισκέπτη σε έναν στόχο κάθε φορά. Μπορείτε να το κάνετε αυτό δίνοντας διαφορετικό βάρος σε διαφορετικά στοιχεία, καθοδηγώντας έτσι την εστίαση εκεί που θέλετε να κατευθυνθεί.

Όμως, έχετε την δυνατότητα επιπρόσθετα να επιλέξετε αμεσότερες και πιο στοχευμένες οπτικές ενδείξεις για να επιτύχετε τον στόχο σας. Το ένα είναι εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι άνθρωποι τείνουν να κοιτάζουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους ανθρώπους που βλέπουν στις διαφημίσεις.

8. Χρησιμοποιήστε οπτικοακουστικό υλικό με φυσικά πρόσωπα και ανθρώπους.(αλλά αποφύγετε τις στοκ φωτογραφίες)

Η προσθήκη οπτικοακουστικού υλικού με την παρουσία φυσικών προσώπων σε αυτά είναι πολύ καλή ιδέα για την ιστοσελίδα σας καθώς βοηθούν στην καθοδήγηση του επισκέπτη και στην κέντριση του ενδιαφέροντος του. Οι ανθρώπινη φύση των επισκεπτών του κάνει να ταυτίζονται και να συνδέονται με άλλους ανθρώπους τόσο στην πραγματική ζωή όσο και στο διαδίκτυο. Ένα καλό παράδειγμα είναι η σημασία των σελίδων όπως οι about σελίδες σε ιστοσελίδες.

Δείτε επίσης, στην εργασία σε μια μελέτη περίπτωσης από το Basecamp. Κατάφεραν να κορυφώσουν τις μετατροπές τους κατά 102,5 τοις εκατό αλλάζοντας από μια σελίδα προορισμού που βασίζεται σε κείμενο σε μια με μια μεγάλη φωτογραφία ενός ατόμου στο φόντο.

Πολύ απλό όμως εξαιρετικά αποτελεσματικό. Ωστόσο, τα αντίθετα αποτελέσματα μπορούν να έρθουν και αναιρέσουν με ευκολία τα προηγούμενα με στοκ οπτικοακουστικό υλικό. Μια μελέτη της Nielsen Norman Group οδηγήθηκε στο συμπέρασμα ότι αντιλαμβανόμαστε με μεγάλη ευκολία και αναγνωρίζουμε τις γενικές εικόνες.

Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που σε περίπτωση που επιθυμείτε να προβάλετε οπτικοακουστικό υλικό με φυσικά πρόσωπα, επιλέξτε πραγματικές εικόνες, βίντεο και πρόσωπα. Αποφύγετε την χρήση στοκ οπτικοακουστικού υλικού προσθέστε media με το προσωπικό σας ή και αληθινούς πελάτες.

9. Χρησιμοποιείστε τη σωστή  List Order

Η προσθήκη λίστας στην ιστοσελίδα είναι ένας εύκολος και άμεσος τρόπος για να λαμβάνουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, χωρίς δυσκολία, τις πληροφορίες που χρειάζονται. Όμως, ακόμη και στην πιο απλή διάταξη που είναι μια απλή λίστα, αποδεικνύεται ότι και εδώ η ανθρώπινη προσοχή δεν είναι σταθερή.

Αυτό οφείλεται στο λεγόμενο εφέ σειριακής θέσης. Βασικά λέει ότι σε μια λίστα, είναι πολύ πιθανό να θυμάστε τόσο τα πρώτα στοιχεία όσο και τα τελευταία. Τα στοιχεία που βρίσκονται στο μεσαίο τμήμα της λίστας ξεχνιούνται πιο εύκολα ή παραλείπεται η ανάγνωσή τους.

Τί μάθαμε σε αυτό το σημείο: Όταν εισάγετε χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, μεριμνήστε στην τοποθέτηση των σημαντικότερων στοιχείων στο μέρος που θα θυμάται καλύτερα ο χρήστης, δηλαδή τα δύο άκρα της λίστας.

10. Μόχλευση Κοινωνικής Απόδειξης

Για το τέλος κρατήσαμε μια συμβουλή για το web design η οποία σχετίζεται με την αποκαλούμενη μεροληψία συμμόρφωσης. Αφορά την τάση των ανθρώπων να ταυτίζονται και υιοθετούν συνήθειες και πράγματα που κάνουν οι άλλοι. Αυτό σημαίνει ότι, εάν μια ομάδα ανθρώπων συμφωνεί με κάτι, είναι πολύ πιθανό να κάνει το ίδιο και μία διαφορετική ομάδα ανθρώπων.

Πώς μπορεί αυτό να χρησιμεύσει στην δική σας ιστοσελίδα;

Ένας τρόπος να το αξιοποιήσετε στην ιστοσελίδα σας είναι να δείξετε κοινωνική αποδοχή και απόδειξη ότι είστε θεμιτοί και υπάρχει θετική άποψη για την επιχείρηση, τις παροχές, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Εάν έχετε την δυνατότητα να προβάλετε την θετική απήχηση του κόσμου για την ιστοσελίδα, το περιεχόμενο, το προϊόν ή την υπηρεσία σας, οι νέοι χρήστες πιθανόν να ταυτιστούν και να κάνουν το ίδιο.

Μπορείτε να το προβάλετε ευκολότερα με πλήθος κοινοποιήσεων στα social media, αναφορές ή και μαρτυρίες.

Ποιες είναι οι αγαπημένες σας συμβουλές design ιστοσελίδας;

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων είναι ένα σύνθετο θέμα και είναι ένας παράγοντας με μεγάλη επιρροή στην επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Για αυτόν τον λόγο, είναι καλύτερο να γνωρίζετε τι κάνετε. Το να βασίζεστε στην έρευνα για συμβουλές είναι ένας καλός τρόπος για να το διασφαλίσετε.

Οι παραπάνω τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κάνουν τις ιστοσελίδες σας πιο αποτελεσματικές, να εξυπηρετούν καλύτερα τους επισκέπτες σας καθώς και να βελτιώσουν τη μετατροπή και άλλους δείκτες επιτυχίας της ιστοσελίδας σας.

Ας τα συνοψίσουμε για άλλη μια φορά:

  • Επενδύστε στη γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης σελίδων
  • Χρησιμοποιήστε το responsive design ιστοσελίδας για να κρατήσετε τους επισκέπτες
  • Μειώστε τις επιλογές για τη βελτίωση των μετατροπών
  • Απλοποιήστε όπου μπορείτε
  • Αποφύγετε τη χρήση καρουζέλ, sliders, καρτελών και ακορντεόν
  • Δώστε προτεραιότητα στην κύλιση πάνω από τα κλικ
  • Άμεση προσοχή μέσω οπτικών ενδείξεων
  • Χρησιμοποιήστε εικόνες ανθρώπων (αλλά όχι από στοκ)
  • Δώστε προτεραιότητα στη σειρά των στοιχείων της λίστας
  • Χρησιμοποιήστε κοινωνικές αποδείξεις για να κάνετε τον ιστότοπό σας πιο ελκυστικό

Ας ελπίσουμε ότι τα παραπάνω θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το δικό σας design. Εάν έχετε επιπλέον συμβουλές, μελέτες και πληροφορίες, μη διστάσετε να μοιραστείτε.

Δείτε επίσης: 12+1 τρόποι για καλύτερο και αποδοτικότερο ηλεκτρονικό κατάστημα

Βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο; Μπορείτε να το μοιράσετε:

Διαβάστε ακόμα

ηλεκτρονικό κατάστημα

12+1 τρόποι για καλύτερο και αποδοτικότερο ηλεκτρονικό κατάστημα

Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά το ψηφιακό μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι μια αποδεδειγμένη τακτική για την προώθηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας και των παραγγελιών προϊόντων

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter της Netxl για να λαμβάνετε σημαντικά νέα και προσφορές!

Με την καταχώρηση του email σας, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου της Netxl. 

Ας μιλήσουμε για το δικό σας project

Τι σας ενδιαφέρει;